Drejtësia austriake rifut “shaminë” në shkolla ndërkohë që Kosova merr vendimin e kundërt

Drejtësia austriake rifut “shaminë” në shkolla ndërkohë që Kosova merr vendimin e kundërt

Foshnja e pajetë, tre muaj në morgun e maternitetit
Nga 1 janari/ Sa rritet mosha e pensionit dhe vitet e punës që duhen.
Me kancer në mushkëri , pjek misra për të blerë ilace…

Ndalimi i shamive për vajzat në shkollën fillore është i paligjshëm dhe do të hiqet njoftoi Gjykata Kushtetuese Austriake.

Eshtë vërtetuar se ligji i miratuar i referohet vetëm një feje në këtë rast Islamit. Eshtë një ndalim selektiv dhe për këtë arsye diskriminues, i cili madje mund ta bëjë më të vështirë për gratë e reja muslimane të kenë arsim.

Gjykatësi më i lartë shkoi një hap më tej dhe tha se ndalimi humbi qëllimin e dëshiruar “dhe u tregua joprofesional”, sepse shkel si parimin e barazisë ashtu edhe të drejtën për lirinë fetare.

Numri i përgjithshëm i nxënësve të shkollës fillore që paraqiten me shami ka të ngjarë të jetë i ulët. Kjo është arsyeja pse Presidenti i IGGÖ Ümit Vural supozon “se kjo nuk është një ndjenjë e parëndësishme e temës dhe abuzimit të premtimeve elektorale populiste”. Përveç kësaj, mbajtja e shamisë është “një praktikë globale dhe e zakonshme e grave muslimane”.

Komuniteti Austriak i Besimit Islam (IGGOe) e mirëpriti vendimin e gjykatës si një hap të rëndësishëm drejt lirisë fetare dhe sundimit të ligjit.

“Mundësia e barabartë dhe autonomia e vajzave dhe grave në shoqërinë tonë nuk mund të arrihen përmes ndalimeve,” tha presidenti i IGGOe Umit Vural në një deklaratë.

Vural tha se ishte e rëndësishme të përqendrohesh në të drejtat e njeriut dhe se presioni ndaj vajzave që të mbajnë shami është gjithashtu i papranueshëm.

“Ne nuk i pranojmë qëndrimet nënçmuese ndaj grave që vendosin kundër shamisë … dhe gjithashtu nuk mund të pajtohemi me kufizimin e lirisë fetare të atyre grave muslimane që e kuptojnë shaminë të jetë një pjesë integrale e praktikës së tyre fetare të jetuar,” tha Vural.

Ndalimi i shamive në shkollat fillore u fut në 2019. Që atëherë, nxënëseve të shkollës fillore u është ndaluar “të veshin rroba ideologjike ose fetare që përfshin mbulimin e kokës”.

Dy familjet muslimane të përmendura e shohin këtë dispozitë si një ndërhyrje joproporcionale në të drejtën për lirinë fetare dhe të drejtën për edukimin fetar të fëmijëve. Përveç kësaj, ndalimi synon vetëm shaminë, veshjet e tjera fetare, të tilla si një feste hebreje ose një tuban Sika, nuk janë të mbuluara nga ky ndalim.

Sipas censusit të fundit të popullsisë 95.6% e popullsisë kosovare është muslimane. Megjithatë jo të gjithë kanë fatin të ulen në bankat e shkollës, sepse respektimi i të drejtave dhe lirive kushtetuese në Kosovë, fatkëqësisht gjen zbatim selektiv.

Përderisa ligji për arsim detyron secilin të shkollohet, Kushtetua e Kosovës fillimisht e cek se Kosova është shtet laik dhe në të thuhet se secili person gëzon të drejtën e shkollimit themelor pa pagesë. Shkollimi i detyrueshëm, sipas Kushtetutës, rregullohet me ligj dhe financohet nga fondet publike. Por, ekziston një udhëzim administrativ, me të cilin nxënësve të shkollave të mesme dhe të larta u ndalohet bartja e uniformës fetare në objektet e institucioneve arsimore.

Në këtë mënyrë në Kosovë nuk respektohet dispozita e nenit 55 të Kushtetutës, sipas të cilës “të drejtat dhe liritë kushtetuese mund të kufizohen vetëm me ligj” dhe jo me akte nënligjore sic janë Udhëzimet Administrative apo Rregulloret e qeverisë.

Zbatimi i dispozitës së Udhëzimit Administrativ të MASHT-it, që ka për qëllim ndalimin e mbajtjes së shamisë së kokës në shkollë, përvec që nuk gjen mbështetje në asnjë ligj dhe as në Kushtetutën e Kosovës, shtron pyetjen e supremacisë kushtetuese në atë vend. A thua qenka më e fuqishmë një dispozitë e aktit nënligjor se sa vet Kushtetuta e Kosovës?!

Burimi: Deutsche Welle

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0